Diario di una lettrice in incognito: mini-recensioni di Marzo 2023

 
 

 
 
Finalmente ce l'ho fatta a mettermi in pari con le mini-recensioni!   

 
I libri di Marzo:
The Hunter, L.J. Shen
The Villain, L.J. Shen
Emergency Contact, Mary H.K. Choi
The Love Hypothesis, Ali Hazelwood

 
 
The Hunter, L.J. Shen (Boston Belles #1)

Anno prima pubblicazione: 2020
-Lettura in inglese-
 
Trama: Boston's debauched elite is going up in flames, and it's the Fitzpatrick family that set it on fire.

ʜᴜɴᴛᴇʀ

I didn’t mean to star in a sex tape, okay?
It was just one of those unexplainable things.
Like Stonehenge, Police Academy 2, and morning glory clouds.
It just happened.
Now, my ball-busting father is sentencing me to six months of celibacy, sobriety, and morbid boredom under the roof of Boston’s nerdiest girl alive, Sailor Brennan.
The virginal archer is supposed to babysit my ass while I learn to take my place in Royal Pipelines, my family’s oil company.
Little does she know, that’s not the only pipe I’ll be laying…

Sailor

I didn’t want this gig, okay?
But the deal was too sweet to walk away from.
I needed the public endorsement; Hunter needed a nanny.
Besides, what’s six months in the grand scheme of things?
It’s not like I’m in danger of falling in love with the appallingly gorgeous, charismatic gazillionaire who happens to be one of Boston’s most eligible bachelors.
No. I will remain immune to Hunter Fitzpatrick’s charm.
Even at the cost of losing everything I have.
Even at the cost of burning down his kingdom.



L.J. Shen ormai è un nome conosciuto qui sul blog; mi sto divertendo a scoprire tutti i suoi libri, che sono veramente tanti, ma quanto scrive? The Hunter è il primo volume di una serie che ha come protagonista un gruppo di amiche che fanno parte o gravitano attorno a una facoltosa famiglia di Boston, i Fitzpatrick. Tolto Wolfe di The Kiss Thief (mini recensione qui) che per me è il peggio del peggio, il protagonista maschile di The Hunter è quello che finora mi è piaciuto di meno. Diciamo che è un personaggio che cresce lentamente nel lettore: Hunter all'inizio è un po' uno scapestrato superficiale e incline a usare decisamente troppi riferimenti sessuali nelle frasi; ovviamente c'è più di questo e si scopre nel corso del romanzo ma non è bastato per farmelo piacere del tutto. Questione di gusti immagino. La protagonista femminile, Sailor, è ok ma anche qui francamente non ho molto da dire.



 * PUNTEGGIO *
6,2/10

(punteggio minimo: 3,5)

 
 
 
The Villain, L.J. Shen (Boston Belles #2)

Anno pubblicazione: 2020
-Lettura in inglese-
 
Trama:  
 
Cruel. Coldblooded. Hades in a Brioni suit.
Cillian Fitzpatrick has been dubbed every wicked thing on planet earth.
To the media, he is The Villain.
To me, he is the man who (reluctantly) saved my life.
Now I need him to do me another, small solid.
Bail me out of the mess my husband got me into.
What’s a hundred grand to one of the wealthiest men in America, anyway?
Only Cillian doesn’t hand out free favors.
The price for the money, it turns out, is my freedom.
Now I’m the eldest Fitzpatrick brother’s little toy.
To play, to mold, to break.
Too bad Cillian forgot one, tiny detail.
Persephone wasn’t only the goddess of spring; she was also the queen of death.
He thinks I’ll buckle under the weight of his mind games.
He is about to find out the most lethal poison is also the sweetest.


The Villain è il secondo libro della serie Boston Belles e ha come protagonista Cillian Fitzpatrick e Persephone, che avevamo già conosciuto nel libro precedente. Ho trovato Cillian e Persephone molto più interessanti dei protagonisti di The Hunter e per questo il romanzo mi è piaciuto molto di più. Anche in questo caso abbiamo un protagonista maschile un po' controverso che però ha le sue ragioni; la protagonista femminile è altrettanto interessante e mi è piaciuto il suo essere una persona dolce e sognatrice ma che al tempo stesso non si fa mettere i piedi in testa. 
 
Più in generale, adoro il fatto che i titoli dei romanzi della Shen richiamino sempre in qualche modo i protagonisti e che i nomi di questi ultimi facciano a loro volta riferimento a una loro caratteristica o a rimandi esterni come in questo caso il mito di Ade e Persefone.



 * PUNTEGGIO *
7,9/10

(punteggio minimo: 3,5)

 
 
 
Emergency Contact, Mary H.K. Choi

Anno prubblicazione: 2018
- Lettura in inglese -
 
Trama: For Penny Lee high school was a total nonevent. Her friends were okay, her grades were fine, and while she somehow managed to land a boyfriend, he doesn’t actually know anything about her. When Penny heads to college in Austin, Texas, to learn how to become a writer, it’s seventy-nine miles and a zillion light years away from everything she can’t wait to leave behind.

Sam’s stuck. Literally, figuratively, emotionally, financially. He works at a café and sleeps there too, on a mattress on the floor of an empty storage room upstairs. He knows that this is the god-awful chapter of his life that will serve as inspiration for when he’s a famous movie director but right this second the seventeen bucks in his checking account and his dying laptop are really testing him.

When Sam and Penny cross paths it’s less meet-cute and more a collision of unbearable awkwardness. Still, they swap numbers and stay in touch—via text—and soon become digitally inseparable, sharing their deepest anxieties and secret dreams without the humiliating weirdness of having to see each other.



Tra i vari espedienti letterari nei romance, uno di quelli che preferisco è l'uso delle lettere o, come in questo caso, degli sms tra i protagonisti. Penso che sia un modo originale e carino per mostrare il rapporto tra i personaggi e il loro carattere. In Emergency Contact la parte dei messaggi tra Sam e Penny è infatti quella che mi è piaciuta maggiormente, anche se a volte non si capiva bene chi scrivesse cosa.

I due protagonisti sono particolari, non sono di quelli che risultano subito simpaticissimi ma crescono pagina dopo pagina. Potete leggere la recensione qui sul blog o su Instagram!



 * PUNTEGGIO *
6,2/10

(punteggio minimo: 3,5)

  
 
 
The Love Hypothesis, Ali Hazelwood

Anno pubblicazione: 2021
-Lettura in inglese-
 
Trama
As a third-year Ph.D. candidate, Olive Smith doesn't believe in lasting romantic relationships--but her best friend does, and that's what got her into this situation. Convincing Anh that Olive is dating and well on her way to a happily ever after was always going to take more than hand-wavy Jedi mind tricks: Scientists require proof. So, like any self-respecting biologist, Olive panics and kisses the first man she sees.

That man is none other than Adam Carlsen, a young hotshot professor--and well-known ass. Which is why Olive is positively floored when Stanford's reigning lab tyrant agrees to keep her charade a secret and be her fake boyfriend. But when a big science conference goes haywire, putting Olive's career on the Bunsen burner, Adam surprises her again with his unyielding support and even more unyielding...six-pack abs.

Suddenly their little experiment feels dangerously close to combustion. And Olive discovers that the only thing more complicated than a hypothesis on love is putting her own heart under the microscope.


La lettura preferita di Marzo è stata sicuramente The Love Hypothesis. Un romanzo davvero davvero carino e tenero di cui vi ho già parlato QUI.


 * PUNTEGGIO *
8,7/10

(punteggio minimo: 3,5)




Commenti